Az egyszerűbb pedálszenzoros kerékpárok esetében 90 000 Ft, a komolyabb, nyomatékszenzoros típusok esetében 150 000 Ft lehet a támogatás felső határa.
A program fő célja a kerékpárral való munkába járás ösztönzése (ami már csak a COVID-járvány miatt is fontos), ezért az állami dotáció igénybevételéhez munkaviszonyt is igazolni kell. A támogatás értelemszerűen csak magánszemélyeknek jár majd, cégek nem vehetik igénybe (az áfát tehát nem kérheted vissza a támogatott e-bicikli után).
Korábbi cikkünkben már részletesebben is bemutattuk, hogy mi a különbség az e-bike és a pedelec kategória között. Röviden összefoglalva: az e-bike lényegében egy olyan elektromotoros kerékpár, ami emberi erő nélkül is képes haladni, vagyis több köze van egy rendszám nélküli robogóhoz. A pedelec ezzel szemben csak akkor segít rá, ha tekerjük, és Európa döntő részén 25 km/órás sebességkorlát vonatkozik rájuk, vagyis efölötti sebességnél már kizárólag saját izomból kell tekerni.
Mi a legfőbb előnye a pedálrásegítéses elektromos bicikliknek?
Az elektromos pedálrásegítéses (pedelec) kerékpárok a normál kerékpároknál nagyobb távolságok megtételét teszik lehetővé. A nehezebb emelkedőkön a beépített elektromotor bekapcsol, és rásegít, hogy pont olyan kényelmes legyen a tekerés, mintha csak sík terepen pedáloznánk - ezzel úgyszólván “kisimítják az utat”. Pont olyan érzés egy “pedeleccel” bringázni, mintha nem is lenne szintemelkedés. Nem véletlen tehát, hogy a népszerűsége világszerte egyre nagyobb, Európa városaiban ma nagyon menő dolognak számít elektromos bringával közlekedni!
A kerékpározás látványosabb térhódítása előtt álló legnagyobb akadályként általában a nagyobb távolságokat, a domborzati viszonyokból adódó nagyobb emelkedőket és a magasabb életkort szokták említeni. Az elektromos rásegítéses kerékpár viszont minden szempontból kitolja a határokat. Új célcsoportok válthatnak mostantól kerékpárra: idősebbek, messzebbről vagy hegyvidékről járók számára is nagy segítség lehet. Akár drágább autókat is ki tud váltani bizonyos helyzetekben egy ilyen járgány a közlekedésben!
Dániában már fényes siker volt
Egy friss dániai példa számai lenyűgözőek: egy hároméves „Próbálj ki egy elektromos biciklit!” program keretében olyan közlekedőket próbáltak meggyőzni a kerékpár használatáról, akik korábban más közlekedési módot (főleg autót) használtak. A program végére a résztvevők 50%-a heti egyszer, 34%-uk pedig legalább heti háromszor kerékpárral közlekedett. Akik legalább három hónapig szerepeltek a programban, több mint 40%-ban határozott igennel feleltek arra a kérdésre, hogy érzékeltek-e javulást a fizikai kondíciójukban.
Milyen pedelec kerékpárokat tudsz 150 000 Ft támogatással venni?
Ahogyan azt említettük, a pályázat teljes feltételrendszere egyelőre még nem ismert, de MangoBike elektromos trekking kerékpár kínálatában jelenleg is közel 25 olyan modellt találhatsz, amelyek valószínűleg megfelelnek majd az állami támogatás kritériumainak.
A MangoBike egyike azon kereskedőknek Magyarországon, akik 2020-ban a legtöbb elektromos biciklit értékesítették. Nemcsak tapasztalatunk és szakértelmünk van tehát a témában, hanem megbízható szerviz hátterünk is! Rutinos kollégáinkat pedig folyamatosan képezzük, hogy a karbantartás és a javítás során a lehető legmagasabb minőséget tudják nyújtani.
A most bejelentett egymilliárd forintos keretből várhatóan kb 6-7 000 db új pedelec vásárlására jut majd állami támogatás. Mi már készen állunk és alig várjuk, hogy a részletek ismertetése után ezt a támogatást Nektek is elérhetővé tegyük!
Ezzel segítjük most a vásárlásod:
Maximális óvintézkedés, és higiénia (link)
Kockázat mentes vásárlás a MangoBikenál
Mi nem csak ingyen szállítjuk ki az általad megrendelt kerékpárt (40 000 Ft feletti vásárlás esetén), hanem ingyen el is hozzuk, ha valamiért mégsem tetszene Neked: kockázat mentes vásárlás a MangoBikenál.