Mire lesz szükséged?
Felejtsd el, hogy a külső gumikat kínlódva kell lefeszegetni az első arra alkalmas tárggyal és azt a téveszmét, hogy legalább egy kád vízre van szükséged, hogy megtaláld a fránya légbuborékot. A hosszú kilométereken át való bicaj tolás helyett pedig próbálkozz inkább magad megoldani a problémát.
Amire szükséged van az egy defektjavító szett, amivel kb. 10 perc alatt kijavíthatod a problémát, ha elég ügyes vagy. (Nálunk két féle szettet tudsz venni: öntapadós defekt javító készlet 20% kedvezménnyel, vagy egy olyan szettet, amiben patronos pumpa van, ami fel is fújja a kereked)
Hogyan csináld?
Először is villáskulccsal vagy anélkül, de le kell szerelni a kereket, miközben a váltók a legkisebb lánckeréken kell, hogy legyenek és a fékek kiakasztva. Ha még soha nem végezted el azt a műveletet, érdemes először segítséget kérve megfigyelned és megtanulnod ezt a műveletet.
Ezután le kell venni a szelepsapkát és leszedni a külső gumit, amihez használd a szettben lévő gumi leszedőt és még véletlenül sem csavarhúzót vagy valami éles tárgyat. Benyúlva a fém peremek mögé, szépen lefejthető a külső gumi az abroncsról. A szeleppel átellenes oldalon kezdd el a lefejtést. Ezután hozzá tudsz férni a belső gumihoz, csak ki kell venned a külső gumi alól. Ha kivetted, vedd le a teljes külső gumit is az abroncsról.
A belső gumit fújd fel és vizsgáld meg a kezeddel, hogy nem ereszt-e valahol. Ha van víz a közeledben, a vizsgálatot vízben is megteheted. Ha megtaláltad a lyukat, jól jegyezd meg, hogy hol van, például jelöld meg tollal, mert ezután le kell eresztened a gumit, mivel a lyuk csak így javítható.
Vedd elő a javító szettedből a dörzspapírt és csiszold fel a lyuk körüli részt, ami egyrészt tisztítja, másrészt jól ragaszthatóvá teszi a felületet.
Figyelj arra, hogy miután felkented a ragasztót, várj egy keveset, amíg annak a felülete matt nem lesz. A foltról le kell venni az alumínium fóliát, ráhelyezni a lyukra és 2-3 percig nyomva tartani a gumibelsőn, majd ezután óvatosan eltávolítható a folton lévő külső fólia is.
Most már visszahelyezhetők a gumik az abroncsra, amit érdemes letörölni egy ronggyal előtte, nehogy ott maradjon a sérülést okozó objektum. Ugyanilyen oknál fogva vizsgáld meg a külső gumi belsejét is, majd keresd meg rajta a forgásirányt jelző nyilat, ami segítségedre lesz a visszahelyezés során.
Rakd bele a kereket és kezdd el visszapattintani a gumit körben. A belső gumit pedig a szelepnél kezdd el visszagyömöszölni a külsőbe, majd pattintsd rá a külsőt körben mindenütt. Mikor már csak körülbelül egy 20 centis szakasz maradt hátra, akkor használd a gumileszerelőt és a másik kezeddel támaszd meg jól a kereket. Vigyázz, hogy a művelet közben nehogy becsípődjön a belső gumi! A szelep álljon egyenesen, majd pumpáld fel.
Leírva lehet, hogy picit bonyolultnak hangzik, de itt egy videó, láthatod, hogy meg lehet csinálni. Arról nem is szólva, hogy útközben lehet, hogy magadnak kell csinálnod. Mentsd el ennek a cikknek a linkjét!
Jobb megelőzni
Ha nem szeretnél kereket cserélni és apró légbuborékokra vadászni a gumibelsődön, akkor jó ha tudod, hogy a defekt az a kategória, amire még fel is tudsz készülni.
Használhatsz defekgátló szalagot illetve folyadékot vagy elláthatod bringádat defekttűrő gumival is, melyek használatával kapcsolatban érdeklődhetsz elérhetőségeinken.
Érdemes körülnézned nálunk, és megvásárolnod egy csomagot, amivel vagy defekt állóvá teszed bringád kerekeit, vagy felkészülsz egy lehetséges defektre pót belsővel, gumi leszedővel, javítószettel, pumpával.
Soha ne legyen rá szükséged!
Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg ismerőseiddel is! Picit lejebb görgetve pedig feliratkozhatsz hírlevelünkre is, így nem maradsz le a bringás tippekről, tanácsokról.